سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات شیمی

 

کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?حمید کریمی

شنبه 86/7/21  ساعت 9:14 صبح

جایزه نوبل شیمی سال 2007

آلمانی ها جایزه نوبل شیمی را بردند

 

سوئد استکهلم ـگرهارد ارتل آلمانی جایزه نوبل شیمی سال۲۰۰۷ را به خاطر مطالعات خود بر روی واکنشهای شیمیایی سطوح جامد از آن خود کرد٬ مطالعاتی که کلیدی برای فهم سئوالاتی مانند این که چگونه آلودگی باعث از بین رفتن لایه اوزون می شود ٬ می باشد.

بنا به گفته های رویال آکادمی سوئد تحقیقات ارتل بر اساس بنیان های "شیمی سطح مدرن" بود که کمک کرد مطالبی مانند "چگونگی کارکرد سلولهای سوختی که انرژی بدون آلودگی تولید می نمایند٬ چگونه مبدل های کاتالیزگز آلودگی اگزوز ماشین ها را پاک می کنند و حتی اینکه چگونه اهن زنگ می زند؟"٬  توضیح داده شود.

بر اساس گفته های آسترید گراسلاد منشی کمیته جایزه نوبل٬ کارهای ارتل راه را برای پیشرفت منابع انرژی پاک صاف کرد و همچنین راهنمایی برای پیشرفت سلولهای سوختی خواهد بود.

ارتل کسی که جابزه نوبل را در تولد ۷۱ سالگی خودش برنده شده است به یکی از گزارشگران گفت که این بهترین هدیه تولدی استکه می توانید به کسی هدیه بدهید و به روزنامه آسوشیتد پرس دردفتر کار خود در برلین گفت"من واقعا نمی دانم چه بگویم و من واقعا بر روی این جایزه حساب نمی کردم "

ارتل پروفسور بازنشته موسسه فریتز هابر(متعلق به جامعه پلانک) در برلین می باشد.پلانک و هابر نیز خودشان هر دو برنده جایزه نوبل فیزیک و شیمی سال ۱۹۱۸ بودند.

آکادمی میگوید که ارتل یک توضیح با جزئیات کامل از چگونگی رخداد واکنشهای شیمیایی یر روی سطح تهیه نموده است و تعدادی از مهمترین بنیان های راز گونه را در این زمینه مطالعه نموده است.

بنا به گفته های آکادمی ارتل نشان داد که چگونه در تحقیق های دشوار می توان به نتیجه قابل قبولی دست یافت و یافته ای او هم در مطالعات آکادمیک و هم در پیشرفت های صنعتی به کار گرفته خواهد شد.

ماریو.ر.کاسپچی و الیور اسمیسیز و سیر بریتون مارین جی. اوانس که همگی آمریکایی هستند٬ جایزه نوبل پزشکی امسال را به خاطر تحقیقات برجسته شان راجع به دست یافتن به تکنیکی پیشرفته برای دستکاری ژن های دهان٬ دریافت کردند.

آلبرت فرت فرانسوی و پیتر گرونبرگ آلمانی جایزه نوبل فیزیک امسال را به خاطر کشف پدیده ای دریافت کردند که اجازه می دهد کامپیوتر ها و mp3 ها بدون محدودیت اطلاعات بر روی سخت افزارشان ذخیره کنند.

رییس دانشگاه آلمان به هر دو آلمانی تبریک گفت و اضافه کرد:"من بسیار خوشحالم که امسال ما توانستیم درهر دو زمینه شیمی وفیزیک به جایزه نوبل دست پیدا کنیم و این افتخاری خاص برای من به خاطر دانشمندان آلمانی است".

رییس جمهور آلمان هرست کوهلر یک نامه تبریک به ارتل فرستاد و در آن چنین نوشت:"در خالصانه ترین ترین احساس آلفرد نوبل شما کار بسیار بزرگی برای بهبود زندگی مردم انجام داده اید".

جایزه های ادبیات٬ صلح و اقتصاد در ۱۵ اکتبر اهدا خواهد شد و هر ارزش هر جایزه  ۱.۵ میلیون دلار می باشد که توسط کارل پادشاه سوئد طی مراسمی در دهم دسامبر به برنده ها اعطا خواهد شد.

 

ترجمه و نقل مطلب از yahoo!NEWS       


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آب اکسیژنه
الکترولیز آب
همایش کاربرد نانو تکنولوژی در آبکاری
استاد نمونه کشور در رشته شیمی
نانو تکنولوژی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

55687

بازدید امروز

0

بازدید دیروز

1


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

اطلاعات شیمی

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

صندوقچه نوشته ها

اشتراک