سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات شیمی

 

محبتت به چیزی، کور و کر می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?حمید کریمی

سه شنبه 86/7/24  ساعت 9:26 صبح

آیا میدانید ؟

کوتاه اما مفید ......

خوردن آب دریا :

 

هنگامیکه آب دریا منجمد می شود بیشتر نمک آن در بخش منجمد نشده است . بنابراین این یخ ها بین 1/0 تا 01/0 نمک آب دریا را شامل می شوند و می توان یخ ها را آب کرد و نوشید.

 

رایحه تازگی :

پس از رعد و برق تنفس با راحتی بیشتری انجام می گیرد . چون رعد و برق باعث تولید گاز اوزون می شود و همین گاز است که هوا را تازه می سازد.

 

اولین چسب تمبر جهان :

نشاسته سیب زمینی و گندم همراه با صمغ اقاقیا اجزاء تشکیل دهنده چسب تمبرهای اولیه جهان بودند.

 

تغییر رنگ سیب گاز زده :

 

وقتی تکه ای از سیب را جدا می کنیم قسمت بریده شده در معرض هوا قرار میگیرد و اسید تانیک ، ماده شیمیایی داخل سیب که به آنها مزه اسیدی می دهد ، شروع به اکسید شدن می کند.زمانیکه با اکسیژن ترکیب شد اسید تانیک کم کم تبدیل به ترکیبات پلی فنیل می شود که رنگ قهوه ای سیب را می سازد.

 

جوشاندن آب در لیوان کاغذی :

 

یک لیوان کاغذی درست کنید. برای این منظور می توانید یک صفحه کاغذ را به شکل مخروط در آورید و سر آن را تا کنید.دراین لیوان حدود 200 میلی لیتر آب بریزید و به کمک گیره فلزی روی شعله نگه دارید.آب می جوشد بدون آنکه کاغذ بسوزد چون آب که در مجاورت کاغذ قرار دارد حرارت آن را جذب می کند.

 

هیدروژن بعنوان سوخت :

 

امروزه سوخت بیشتر موشکها و جت ها هیدروژن است ، جالب است بدانید که طرح استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت ، اولین بار توسط یکی از شخصیتهای داستان «جزیره اسرار آمیز» اثر ژول ورن مطرح شد.

 

نوشته های نامرئی :

 

برای اینکه نوشته های نامرئی داشته باشیم کافی است که چند کریستال “کلرور کبالت“ در کمی آب بریزید. محلول حاصل تقریباً بی رنگ است و هر چه می خواهید با این مرکب و هر نوع قلم بنویسید.اصلاً دیده نخواهد شد.

سپس این کاغذ را روی منبع حرارت ، مثلاً اجاق برقی یا لامپ بگیرید ، آرام آرام نوشته ها آبی پررنگ خواهد شد و بخوبی قابل رؤیت خواهد گشت.

 

 اگر پیوند هیدروژنی نبود :

 

اگر پیوند هیدروژنی بین مولکول های آب تشکیل نمی شد ، دمای جوش آب 200- درجه سلسیوس بود و دیگر حیات روی کره زمین مفهومی نداشت.

روح آووگادرو نیز خبر نداشته است :

 

معمولاً گفته می شود آووگادرو (1776- 1856) دانشمند ایتالیایی عدد 1023 *02 /6 N = را که در شیمی و ترمودینامیک زیاد دیده می شود ، بدست آورده است. اما باید گفت که این طور نیست و روح آووگادرو نیز از این عدد خبر نداشته است. و تنها به دلیل پژوهش های او N را به افتخارش عدد آووگادرو نامیده اند.

 

نفتالین سرگردان :

 

حبابهای تولید شده از واکنش اسید استیک با جوش شیرین به نفتالین می چسبند و در مجموع چگالی آن کم می شود و باعث بالا رفتن نفتالین و رسیدن آن به سطح آب می شود در آنجا حبابهای دی اکسید کربناز آن جدا شده ، نفتالین چگالتر شده و دوباره به پایین برمی گردد و مدت زیادی این رفت و برگشت ادامه پیدا می کند.
                             

( hamid_1931@yahoo.com)                                            

  


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آب اکسیژنه
الکترولیز آب
همایش کاربرد نانو تکنولوژی در آبکاری
استاد نمونه کشور در رشته شیمی
نانو تکنولوژی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

55702

بازدید امروز

15

بازدید دیروز

1


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

اطلاعات شیمی

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

صندوقچه نوشته ها

اشتراک